čtvrtek 26. prosince 2013

Special delivery from UK


Ačkoli je po Vánocích, nechci se zabývat vánočními dárky. I když jsem si tohle pod stromeček tak trochu nadělila, stejně tak bych si to nadělila třeba i v létě:) Jde o to, že jsem zjistila, že Lush v UK je o něco levnější než tady (to se dá předpokládat). Shodou okolností moje sestřenka tam již nějaký ten pátek žije, takže je celkem jasné, co přijde:D Ano, zaúkolovala jsem ji a když se na nás na Vánoce přijela podívat, přivezla mi tuhle moc milou zásilku:) Strašně moc jí děkuju! Jsem maximálně spokojená, Lush zase nezklamal a já mám konečně důvod, proč milovat své vlasy:)
Jako první se zaměřím na můj oblíbený tuhý šampon Karma Komba. Je to ta malá, zelená a kulatá věcička. Doma už jeden mám a zatím je to můj nejlepší/nejúžasnější/nejoblíbenější šampon, který jsem kdy měla. Vůně je taková přírodní pralesní, celkem mi to i voní (jak jistě víte, ne všechno v Lush voní přijatelně). Tahle vůně ještě přijatelná je (což se o zbytku moc říct nedá). Když jsem si s ním úplně poprvé myla vlasy, celkem jsem se bála. Když jsou vlasy mokré, přijde mi jakoby je snad i vysušoval a rozhodně nejsou sametově hladké, vlastně jsou spíš slušně zacuchané. Do konečků vždycky plácnu kondicionér (NIKDY si vlasy nemyju bez kondicionéru, doteď jsem používala American Cream také od Lush nebo masku od Gestil Wonder-ano "býčí koule"), který výsledku určitě pomůže, ale myslím, že šampon by byl stejně úžasný i bez něj (třeba někdy v nouzi vyzkouším). Nicméně, dokud jsou vlasy ještě mokré, rozhodně si asi neřeknete, jak je skvělý, ale už cítíte, že vlasy jsou posílené. Šampon je určen na snadné rozčesávání, což jde opravdu snadno (ale s mým kartáčem Tangle Teezer jde snadno už skoro vše). Nejlepší efekt se dostavuje, když jsou vlasy úplně suché (pro opravdu mega efekt je dobré nechat je uschnout přirozeně, ale na to většinou nemám čas - takže se snažit aspoň studeným vzduchem). Po tomhle šamponu moje vlasy (záměrně říkám moje, protože každý máme jiné vlasy a co vyhovuje jednomu, druhému vyhovovat nemusí) mají objem, jsou lesklé, hebké, rozčesatelné a hlavně (a to je pro mě nejdůležitější) nejsou vysušené, ale opravdu vyživené! Nedám na něj dopustit a dostává milión hvězdiček z miliónu!:)
Jelikož s ním mám dlouhodobé plány, pořídila jsem si na něj i plechovičku:) To už je co říct, je to velký posun v našem vztahu (doteď se mi ledabyle válel na okraji vany a občas jsem musela vyvinout opravdu hodně síly, abych ho dostala vůbec do ruky). Prostě to je jako když dáte někomu klíče od bytu-tak takhle jsme už daleko (je to první šampon, který si umím představit až do konce života po svém boku).
Říkáte si, proč jsem si teda koupila další šampon a to Rehab? Za prvé jsem na něj četla dobré recenze a za druhé - šampony by se měly čas od času prostřídat. Hledám nějakého šťastlivce na druhé místo postu nejoblíbenější šampon. Nemůžu si prostě umývat hlavu celý život jedním šamponem...Vůně je trochu divná, připomíná mi to mentolové bonbony smíchané s alpou nebo nějaký strašně léčivý bylinkový čaj - připomíná mi to období nemoci, kdy se krmíte všemi těmi dezinfekčními a mentolovými léky (fuj:/) Ale nebudu povrchní, o vůně mi nejde, hlavní je, jak vyživí vlasy. 
Dle stránek Lush je Rehab ozdravovna pro poničené vlasy (takže přesně pro ty moje). Stačí ho opravdu trošku, dost pění (a taky štípe v očích). Na mokrých vlasech působí stejně jako Karma Komba, vlasy jsou takové těžké a drsné. Upřímně, moc rozdíl mezi mým oblíbeným zelenáčem a Rehab nevidím. Určitě je ale velké plus to, že je tekutý (pro ty, co nerady používají tuhé šampony). Vlasy jsou (po uschnutí) možná o trošičku jemnější, ale za to mi přijdou víc rozlétané. Šampon je určitě dobrý na objem, skoro jsem se lekla, kolik mám vlasů:) Použila jsem zatím jen jednou, tak nechci dělat závěry, ale prostě Karma zůstane zřejmě na prvním místě. Zároveň, Rehab je dobrá alternativa a prostě až takový rozdíl to není.
Od šamponů se přesuneme k jednomu kondicionéru a k jedné masce. Ve výsledku mi to je celkem jedno, protože jsem naučená používat masku na vlasy místo kondicionéru, prostě to nerozlišuju, je to pro mě jedno a to stejný:) Ovšem, co jsem poznala Lush, asi to začnu trochu rozlišovat...(viz. R & B) Vůně jsou opět poněkud "zajímavé", prostě přírodní kosmetika:)
Začneme kondicionérem Retread. Už po prvním použití se mi zdá, že vyživuje víc, než můj dosavadní American Cream. Je to tím, že je mnohem hutnější a stačí ho dát jen trošku. Zapůsobil na mě skvěle a vypadá to, že balení mi vydrží na další rok:D Od kondicionéru (a masky) vyžaduju celkem jednoduchou věc - aby vlasy nebyly vysušené, ale opravdu vyživené, což splnil.
R & B je maska na rozlétané vlasy, také na barvené a často žehlené. A tady je důvod, proč už nemůžu masku a kondicionér považovat za jedno a to samé. Tahle maska se totiž nesmývá a může se použít jak na mokré, tak ale i na suché vlasy. Masku aplikujete na konečky prstů a nejdříve je nutné ji pořádně rozetřít a až potom vetřít do vlasů. Když jsem viděla ten malý kelímek za pět stovek, trochu jsem se zděsila. Ale když jsem to poprvé aplikovala (na suché vlasy), pochopila jsem. Tenhle malý kelímek mi vydrží nejméně dva roky, protože množství na jednu aplikaci je doopravdy strašně minimální. Ve vlasech dokonce voní celkem příjemně (v kelímku mi ale smrdí). Klidně bych to aplikovala jak před žehlením, tak i po něm. V klidu nahradí funkci olejíčku, není to úplně maska (jak jsem zjistila), ale vlasový krém (v originálu moisturiser). Vlasům dodává lesk a celkově je vyhladí. Já použila na suché, ale příště určitě zkusím i na vlhké, protože mám dojem, že výsledek bude ještě lepší. Tahle věcička se stane mým věrným pomocníkem, protože opravdu dlouho hledám bezoplachovou péči bez silikonů (a kokosový olej mi vlasy dost vysušoval:/)
Co na to peněženka?
Chtěla bych ještě něco říci ohledně cenové relace. Ano, Lush je drahý v případě, že dáváte na kvantitu. Za 90g kelímek zaplatit 500,- je opravdu hodně. Ovšem, když vezmete v potaz kvalitu, kterou jinde snad ani nenajdete (rozhodně ne v drogeriích) a množství, které v kelímku opravdu je (ano, je tam pořád 90g, ale díky konzistenci vám to vydrží třeba vážně na ten rok/roky), tak si myslím, že ve výsledku se to vyplatí. Prostě se jednou za čas plácnu přes kapsu, ale na další rok mám pokoj a nemusím nic jiného nakupovat. Je to kosmetika, které věřím, je kvalitní, ekologická, vegetariánská (u některých výrobků veganská), má nespočet kladů. Když si to člověk všechno uvědomí, je cena naprosto odpovídající. Na vlasy už rozhodně snad ani nic jiného nechci (ráda zkouším nové věci, takže si myslím, že si něco pořídím, ale upřímně vím, že zřejmě nic lepšího stejně nikdy nemám šanci najít). Díky, tomu, že to mám dovezené z Anglie, ušetřila jsem cca 500,- na celém nákupu. Pro přehled vám napíšu ceny z českého Lush:
Karma Komba, 55g, 235,-
Plechovka kulatá, 100,-
Rehab, 100ml, 255,-
Retread, 230ml, 405,-
R & B, 90ml, 500,-

Závěrem
Lush mým vlasům naprosto sedl a samozřejmě se najde někdo, kdo to tak mít nebude, každý máme jiné vlasy. Rozhodně je to ale kvalitní kosmetika (a to jsem měla kdysi dávno co dočinění např. s Kérastase, Toni&Guy, Lee Stafford...-> dle mě kosmetika nabitá silikony a chemií, které platíte spíše za značku, než za kvalitu). Prostě jsem této přírodní kosmetice naprosto propadla a uvažuji, že se porozhlédnu i po jiném než vlasovém sortimentu (mají třeba i make-upy a ostatní malovátka). Každopádně vlasy už mi bude opečovávat jenom Lush!

4 komentáře:

  1. Díky za pěkný článek, taky jsem Lushi propadla:) Momentálně používám šampuk Godiva (nádherná vůně), tekutý šampon Big (opravdu slušný objem na jemné vlasy) a k nim přibyly vánoční roládky na pleť, voňavé sprcháče a krájená mýdla, která je mi skoro líto používat, jak provoní každý pokoj, kde je nechám volně:) Tahle firma prostě vyrábí závisláky:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, recenze je napsaná naprosto parádně, už mám chuť letět pro zelený šampuk ;) Lush na vlasy úplně miluju, přesně jak to píšeš - po kosmetice která nic nedělá je tady najednou něco co vlasům opravdu dodá výživu. Jinak já mám úplně nejoblíbenější balzámek na vlasy "Shine so bright", který mám pocit dělá snad ještě lepší službu než RandB a vlasy se po něm nerozlítávají. Doporučuji zkusit ;)

    OdpovědětVymazat
  3. O šampuku Karma komba uvažuju a při další objednávce si ho koupím společně s Jumping juniper. Snad mi bude vyhovovat, protože Seanic ani New mi moc nesedly.:-/ Vždy mám vlasy moc zplihlé nebo se mi rychle zmastí, taky bych ráda našla něco přesně pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
  4. bohuzel ono to nevydrzi ani ten rok, vetsina vyrobku ma kvuli sve cetstvosti taky kratkou dobu spotreby ,coz je z meho pohledu minus, protoze to proste nestihnu spotrebovat a tak by to melo letet do kose...ale za takovy penize

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...